SVERIGE FLUMMETS MECKA !!

Man tror ibland att man drömmer !!
 
Vi har i princip världens högsta skatter och vi har avsatt stora resurser
till skolan.
 
Med hänsyn till de reduceringar inom välfärden vi ständigt ser och upp-
lver och med hänsyn till skolresultatat vi når så tillåter man sig ibland
att undra om resurserna används rätt, och hur de används.
 
Till viss del behöver man inte undra längre, i dag nås vi av uppgifter hur
resuser till skolan används.
 
DE ANVÄNDS FÖR ATT LÄRARE SKA KUNNA UTVECKLA NYA AFFÄRS-
IDEÉR UNDER SIN LÄRARGÄRNING.
 
För en lärare tycks utvecklnandet av en ny affärside vara särskilt lönsant.
 
UNDER NÅGRA FÅ ÅR HAR AFFÄRENSIDEN, SOM DRIVITS I FORM AV
BISSSYLA, INBRINGAT 2 200 000 SEK UTÖVER LÄRARLÖNEN.
 
Hur har då läraren kunna driva en så lönsam affärsverksamhet vid sidan av
sin lärartjänst.
 
Är man tillräckloigt fiffig, och andra är tillräckligt enfaldiga, så ligger
vägen öppen för detta.
 
Läraren iffråga har en viss benägenhet för unga kvinnliga elever, och har svårt
att låta bli att ta på dem., under former som betecknas som "sexuella över-
grepp".
 
Sätter man detta i system så kan man tjäna masor av pengar.
 
AFFÄRSIDEN BYGGER I PRINCIP PÅ ATT MAN HAR CHEFER, SOM ÄR 
ÄR SÅ ENFALDIGA ATT DET TROTSAR ALL BESKRIVNING.
 
Läraren ser till att hans övergrepp blir kända, när så skett påkallar han löne-
förhandling.
 
Han begär då betydande skadestånd för att  sluta vi den aktuella skolan.
 
HANS EXTREMT ENFALDIGA OCH ANSVARSLÖSA CHEFER TACR TACK-
SAMT EMOT FÖRSLAGET OCH GER HONOM DET BEGÄRDA SKADE-
STÅNDET.
 
Efter det dra läraren vidare till nästa skola, genomför samma bisyssla, påkallar
förhandling, får skadestånd, och drar vidare till nästa skola.
 
PÅ DETTA SÄTT HAR LÄRAREN LÖNEFÖRHANDLAT SIG TILL UNGEFÄR
2 200 000 SEK FRÅN OLIKA SKOLAN.
 
Den största förtjänsen vid en och samma skola uppgick till 700 000:-, där-
efter 400 000:-. Övriga summa utgörs av ett antal poster, där de enskilda
summorna uppgår till mindre belopp än dessa.
 
Allt detta upptäcktes i samband med att läraren blev dömd för ett över-
grepp.
'
NU VET VI VART RESURSERNA I SKOLAN ANVÄNDS TILL, DELVIS
 
Visst är Sverige fantastiskt, eller ?
 
AE
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0