Tiggare kan ingen vara

Allt är inte vad det synes vara
 
Det går många historier om tiggare som utgör sig för att vara annat än vad de är.
Ganska ofta inkommer det uppgifter om att "tiggare" samlar in till "dövstummas"
förening, men när de "hör" något försvinner de illa kvickt.
 
En sådan historia, sann eller inte, förtjänar att återges, då den förutom munterhet
innehåller ett uns av sanning.
 
Tiggaren har just fått en slant av en vänlig förbipasserande och utropar:
 
Min bäste herre, den här slanten är inte riktig.
 
Den förbipasserande blir upprörd över avslöjandet och utropar i sin tur:
 
Vad vill det här säga, på skylten står det ju att Ni är blind, hur kan Ni då se
att myntet inte är riktigt ?
 
Den blinde tiggaren har genast svar på tal:
 
Kors i taket, har jag tagit med mig fel skylt i dag igen, i dag skulle jag ju
vara dövstum.
 
Polisen i Varberg kan vidimera att allt inte utgör en anekdot.
 
AE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0