STATSMINISTERNS MORGONTAL

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk

Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er
välkomna till en ny dag.

Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet  

Igår kunde vi triumfiera genom att lägga vårt ansvarsfulla förslag om ett femte jobb-
skatteavdrag. Som det ser ut på arbetsmarknaden är vi ju inte dummare än att vi för-
står att detta inte får några effekter på sysselsättning, finns det inga jobb spelar det
ingen roll hur mycket mer pengarman får i plånboken om man redan har ett jobb.
Som alla säkert förstår är syftet ett helt annat, få folk att fokusera på hur mycket mer
de får i plånboken och glömma allt om sämre vård och omsorg och sämst kunskaps-
utveckling inom OECD.

Det är så man värvar röster, när man saknar ansvar, höll jag på att tillägga.

Särskilt positivt är att vårt intima samarbete med sverigedemokraterna medför att vi
kan lotsa förslaget genom riksdagen.

När det gäller den höjda brytpunkten utgår vi ifrån att våra vänner sverigedemokra-
terna ser fördelarna att arbeta intensivt sida vid sida med oss, och då kommer de
att gå med på detta också.

Samtidigt är vi egentligen inte oroade över att oppositionen kommer att gå emot en
höjd brytpunkt. Vi vet ju att oppositionen inte utformar sina förslag utifrån vad man
tycker är rätt, utan man utformar sina förslag så att man tycker annorlunda än SD.

Så länge oppositionen befinner sig i den sandlådan behöver vi inte vara oroliga.

Jag har länge försökt att få tyst på alla kritiska synpunkter i landet, och jag tycker
jag lyckats ganska så väl.

Tyvärr höjs ändå ibland kritiska röster, och av någon underlig anledning rör det sig
då oftast om invandrare, som uttalar sig. De uttrycker då ofta rädsla och förvåning
för den tystnadskultur jag skapat, man menar då ofta att den är värre än vad de är
vana vid från de kommunistdiktaturer, de ofta levt under.

Debattören Alice Teodorescu, från Rumäninen, är en av de jag inte lyckats få tyst
på. Hon skriver idag om en växande självcensur i landet, som skrämmer henne.

Hon tycker att Sverige under några år förvandlats i en farlig riktning, och att vi i
vissa avseenden är värre än den kommunistregim hon levt under.

Sådant vill jag inte lyssna på, och jag ska nog hitta ett sätt att få tyst på henne
också, ge mig bara en mandatperiod till.

Desto trevligare är det att höra på kammaråklagare Petra Götell i Stockholm, hon
har till skillnad från den där Alice förstått vilken hand som föder henne.

Vi la ju ner mycket arbete på att genom valfusk i kyrkovalet hindra sverigedemo-
kraterna att utnyttja sin rösträtt.

Till minspontana gjädje ger nu Petra Görell oss vårt fulla stöd för detta och menar
att man måste ha förståelse för de som stjäl valsedlar så att sympatisörer till SD
inte kan rösta.

Dessa väljare har ju fel uppfattning, och då ska de inte ha några valsedlar.

Det är annat ljud i skällan än hos den där Alice, mer åklagare med den ansvarsfulla
attityden i demokratifrågor, så skulle vi kunna få tyst på alla, även den där Alice.

Jag tar ansvarsfullt ansvar förlandet  

Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt
trevlig dag.

       

AE


















 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0