STATSMINISTERNS MORGONTAL

Morgonhälsning till Det Sovande Folket
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er
välkomna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet     
 
Vi blir ju nu nästan varje dag genom olika väljarundersökningar påminda om hur opions-
läget är.
 
I min intervju med Expressen idag visade jag min stora genorositet i denna fråga.
 
Om oppositionen  blir större än alliansens fyra partier kommer jag att lämna över regerings-
makten till Stefan Löfven.
 
Det var väl snällt sagt.
 
Eric Ullenfån skrev lite tänkvärda saker i DN igår. Han skrev då att alla är snälla, att vi är de-
mokratiska och att vi alla litar på alla.
 
Visserligen sa han inget, men det imponerar ändå, men en tom påse är alltid en tom påse.
 
Nationaldagen firades på olika sätt på olika håll.  I Angered firade man nationaldagen genom
kulturella aktiviteter, som var avsedda att tacka oss för att man kunde komma hit och hämta
pengar.
 
Dessa tacksamhetåtgärder bestod i att man spottade på och eldade upp våra barbariska flag-
gor.
 
I min intervju med Expressen kretsade mycket kring arbetslösheten. Reportern hävdade flera
gånger att alla mått visar att denna ökat sedan vi kom till makten.
 
Jag försökte flera gånger förklara för honom att arbetslösheten inte alls ökat sedan vi kom
till makten.
 
Som alla vet är det ju antalet som söker jobb som räknas, och dessa har ju blivit fler.
 
Att detta  inte påverkar arbetslösheten är ju känt av alla oss i alliansen, vi måste skilja på
arbetsutbud och arbetslöshet, om vi inte gör det kan ju alliansen komma att klandras för
att arbetslösheten, förlåt arbetsutbudet, ökat.
 
Sedan vet ju alla också att sysselsättningen ökat kraftigt under vår mandattid, allt fler är nu
i arbete och det är det som räknas.
 
Befolkningsmängden har ju ökat och då blir ju fler sysselsatta och alla, i vart vi i alliansen
inser ju att det är bättre att sex av tio arbetar än att fyra av fem arbetar.
 
i dag skriver min gamle gode vän Per Slingerman att våra framgångar i samhället förklaras
att människor förmår och vågar tänka nytt.
 
Tänk att vi inte tänkt på det förut.
 
Jag saknar dessutom Per Slingerman, när jag hade hans stöd behövde jag aldrig fundera
på vad jag skulle säga, nu säger jag ofta det jag inte borde säga.
 
Som framgår av min intervju med Expressen blev det mest Nja och det skulle nog inte Per
gillat.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet      
i vart fall till september nästa år
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trevlig
dag.
 
             
 
AE
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0