VALFEBER

KD nya strategi före valet
 
KD, som ibland till mångas förvåning legat över 4 %, har nu arbetat
fram sina plan / strategi för valet 2014. Huvudpunkten är att man ska
ta väljare från Moderaterna. I och för sig kanske rätt tänkt då båda
partierna är lika visionslösa och därför det kanske kvittar vilket par-
ti marginalväljarna röstar på.
 
Nu behöver man inte vara förvånad längre, i vart fall inte över att de
för det mesta ligger under 4 %.
 
Strategerna i KD har nu kommit fram till en mycket kontroversiell
uppfattning, vilket vittnat om ett djärvt nytänkande. Man menar i
programmet att deras målgrupp:
 
Är borgerliga väljare med borgerliga värderingar.
 
Där fick man sig en riktig känga, här har man gått omkring och trott att
KD målgrupp var Vänsterkommunisterna.
 
Gällor gör gällande att minister Maria Larsson hade velat gå ändå längre
genom att skriva in i planen:
 
KD målgrupp är de väljare som har borgerliga värderingar och inte
kan tänka sig att rösta på något annat parti än KD.
 
Programmet är dock inte heltäckande då man glömt viktiga inslag, bl a:
 
Solen går upp i morgon också.
 
Man får väl önska lycka till för de KD sympatisörer som ändå finns.
 
Väl mött
AE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0