VÅGA ARBETA MINDRE

Drömmar om kommunalrådspension
 
Efter att politikernas djärvhet, kopplat till hur mycket de arbetar, kommit
upp till diskussion, har ett känt borgerligt kommunalråd tagit kontakt och
framfört sin uppfattning.
 
Kommunalrådet i fråga har inte långt kvar till sin pension, vilket han upp-
ges se fram emot, och tycker sig kunna vara lite frispråkig.
 
Han låter från sitt sommarställe, där han i anslutning till helgen "arbetar
i bostaden", meddela stolt:
 
Jag är mycket djärvare än alla de andra, jag arbetar knappt alls. Den
eventuella tid jag tillbringar i stadshuset räknar jag på min kommunal-
rådspension.
 
Sen tillägger han uppriktigt:
 
Förresten är det ingen ide vi arbetar alls, de flesta tjänstemän gör ändå
inte som vi säger.
 
Väl mött
AE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0