Upphandling mm

Jag tvingas i dag ansluta mig till Carl Bildts beskrivning av sitt agerande:
"Ett misslyckande ska inte kallas något annat än ett misslyckande".

För min del har jag idag inte lyckats hitta något väsentligt negativt värt att
blogga om.

Däremot finns det en mycket poitiv nyhet, som förtjänar att uppmärksammas.

Det är inte känt så här långt att servicekontoret har brutit mot någon
upphandlingsregel i dag heller.

Nu är ju dagen inte slut, men man får hålla tummarna.

Den forhoppningsfulle, och dit hör jag i vart fall i denna fråga, ser detta som ett
tecken på att det kommunala styret och Servicekontorets ledning förhåller sig
lite mer professionellt till Konkurrensverkets utredning.

Tyvärr fins det, som det alltid gör, illvilliga rykten som gör gällande att frånvaron
av regelbrott i dag beror på att många chefer har olika former av ledighet i mellan-
dagarna. Dessa illvilliga rykten uppger också att vissa förvalttningar funnit en fiffig
lösning hur man ska planera olika kompensationsledigheter.

Före en planerad kompensationsledighet uppger man att arbtidstiden inarbetas
efter ledigheten och efter ledigheten ändrar man detta till att ledigheten in-
arbetats före den planerade ledigheten.

Skälet uppges, av dessa illvilliga ryktesspridare, att kontrollen då görs mycket svårare.

Självklart utgår alla vi med fullt förtroende för vårt kommunala styre att detta är just
illvilliga rykten och inget annat.

Med hänsyn till olika förvaltningars tillgänglighet under fredag eftermiddagar är det dock
svårt att helt skaka av sig dessa rykten hur gärna man än vill.

Väl mött
AE


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0