Politisk underhållning

Nationaldagen

På denna stora dag tycker jag man kan vidga vyerna och låta den lokala
politiken förenas med den nationella politiken

I går tillät jag mig uppskatta ett skämtsamt inslag som KD grupledare
vågade sig på.

Även våra ministrar vågar till och ifrån ta sig friheten att uttrycka sig skämt-
samt och till och driva med oss väljare, det är sådant vi uppskattar.

FP minister Jan Björklund är ju närmast från "orten" och får väl då ses som
en lokal tillgång sett från den humoristiska sidan.

Vid tillfälle var han upprörd över att ett antal barn skulle utvisas, och detta
på goda grunder naturligstvis. Han lät då meddela att det var upprörande
och inhumant att utvisa dessa barn, och den motivering som angavs var:
"Dessa barn har ju inte valt sina föräldrar"

Nu vet ju alla att det till och ifrån utvisas barn. Det är inte känt att Jan Björklund
visat upprördhet i dessa lägen. Med den Björklundska logiken måste rimligen dessa
barn haft möjligheten att välja sina föräldrar eller kanske aldrig ens haft några.

Prata om skämtlynne.

Vår uppskattade Statsminister vill inte heller framstå som alltför allvarlig och för-
söker till och ifrån skämta till lite grann. Alla minns ju det dråpliga inslaget då han
låtsades ta avstånd från 8 - 9 % av sina undersåtar med uttalanden:

"jag tänker inte ens ta i dem med tång"

Här man man verkligen tala om humor, det vet väl alla att Fredrik Reinfeldt inte går
omkring med en tång, mer av sånt uppskattas.

Häls
AE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0