Nationaldagen

Som kultur- och värdekonservativ är Nationaldagen något jag tycker man
ska vara stolt över och fira. Tyvärr är en del av vårt kulturarv numera inte
tillåtet.

Det är också svårt att exakt veta var gränsen går för hur mycket man kan
och får fira, det finns alltid någon som tycks känna sig kränkt, inte alltid i
sammanhang som är lätt att förstå.

Själv hissade jag på morgonen vår flagga. För säkerhets skull förvissade jag
mig om att ingen såg mig, när flaggan hissades.

Jag uppskattar också vår fina nationalsång och jag brukar tradiotionsenligt
sjunga den. I år känner jag att jag måste vara försiktig. Jag ska sjunga
nationalsången, men de sista verserna ska jag sjunga tyst för mig själv,
jag vågar inte riskera att någon hör mig.

Ha en fin nationaldag med härligt firande mm

Häls mm
AE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0