MAKT UTAN ANSVAR

Att vare sig kunna eller vilja
 
Politiker är ofta, egentligen, ganska lustiga figurer. Verkligheten är ju
nästintill aldrig styrande, men ibland blir den så påträngande att man
inte kan bortse från den helt och hållet. Inom de politiska ungdoms-
förbunden får de elitiska små barnen redan på ett tidigare barn lära
sig:
 
Det som inte finns finns bara när det måste finna, och det som
inte är är bara när det måste vara.
 
 
Ibland blir det riktigt underhållande, politikers förhållningssätt till SD
skapar många sådana lustiga inslag. Våra kända, kompetenta politiker
Ylva Johansson (känd socialdemokrat) och Jan Evert (känd moderat)
har varit riktigt underhållande på detta område:
 
Ylva Johansson hade vid ett tillfälle en SD inne på sitt rum i Riksdags-
huset som hon inte hade inne på sitt rum. Jan Evert hade vid ett tillfälle
talat med en SD i telefon utan att ha talat med en SD i telefon. Dessa
dysfunktionella beteenden är värda en hyllning,hur ofta ägnar sig våra
politiker sin tid åt att roa oss:
 
Hyllning
 
Ibland är det bra att i SD ta med tång
listan blir både pinsam och ganska lång
 
Moderaten Jan Evert inför dilemmat bävar
när han på målet om sanningen svävar
 
Jag är inte säker på att jag säker är
om jag ringt eller inte ringt vår Tony där
 
Har jag ändå ringt har jag inte talat
och sanningen har jag för evigt halat
 
Och om jag har talat har jag inte förhandlat
då jag med SD mig aldrig beblandat
 
Vår kära Ylva vill inte sämre vara
och fogar sig till de veligas skara
 
Inte kan SD ha varit på mitt rum
Då skulle Mona blivit arg och stum
 
Och har SD ändå varit inne
det inte finns kvar i mitt minne
 
Om jag ändå minns att så är rätt
jag löser problemet på mitt lilla sätt
 
Han har varit där men inte sig befunnit
så än en gång har den rena lögnen vunnit
 
Såten tycker av skam de borde rodna båda
när de beter sig som barn i en omtalad låda
 
Vill vi ha sådana politiker ?  Tja, uppenbarligen tycker många så.
Går det att få bättre politiker ? Tja, men då måste vi ställa krav.
 
Ha en bra dag
AE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0