MODERATA TROJANSKA HÄSTAR

Moderaten Jan Ericsson som trojansk häst
 
Riksdagsmannen Jan Ericsson, moderat politiker, är svår att förstå sig
på. Kan det möjligen vara så att han själv har svårt att förstå.
 
På sin blogg tar han upp det befängda i det som förekommit i Simris-
hamn, korvreklamen med "röda läppar".
 
Det är svårt att se Jan Ericssons inlägg som annat än ironiskt och lite
humoristiskt, så långt är det bra.
 
Men i vilken värld lever Jan Ericsson egentligen, fattar han ingen-
ting överhuvudtaget eller låtsas han vara moderat.
 
Allianseregeringen har suttit vid makten i 6 år och är ansvarig för den
kultur och de värderingar som råder i samhället.
 
Ansvariga politiker i Simrishamn, extrema sk genuspedager mm, lever
inte i ett vakuum. Deras förhållningssätt utgår ifrån vad de tror uppfattas
som rätt.
 
Alliansregeringen har under 6 år etablerat värderingar och kulturyttringar
som genuspedager mm tror vara rätt.
 
Moderaterna har drivit denna utveckling.
 
Antingen förstår Jan Ericsson ingenting överhuvudtaget, eller också
förstår han sambanden och då är hemmahörigheten i Moderaterna
ingen självklarhet.
 
Värdegrunder utan grund är inte bra men värdegrunder utan grund på
låtsas är ändå värre.
 
För det kan väl inte vara på det viset att moderaten Jan Ericsson på fullt
allvar menar att den ansvarsfulla och regeringskompetenta moderatledda
Alliansregeringen under 6 års styre velat få en till stånd andra attityder.
 
I så fall är kanske inte "regeringsduglighet" det första man tänker på.
 
Genus pedagok verkar förresten som ett attraktivt yrke, här tycks man uttala
vilka tokigheter som helst utan att det ifrågasätts.
Visserligen är jag moderat. men jag ansträger mig ändå att resonera
förnuftigt, i vart fall där Fredik inte talar om för mig vad jag ska tycka,
AE
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0