LÖGNAREN FREDRIK REINFELDT

Vi har en statsminister som ljuger
 
För att påstå något sådant och så tydligt, utan den minsta reserva-
tion, måste man väl ända ha väldigt mycket på fötterna ?
 
Ja, man har väldigt mycket på fötterna.
 
Fredrik Reinfeldt är skarpt kritisk till den svenksa modellen. I sin bok
"Det Sovande Folket" skriver han ett antal gånger, mycket tydligt och
mycket konkret.
 
Alla som tror på den Svenska modellen är mentalt handikappade.
 
I Visby säger han nu något annat:
 
Vi moderater, detta måste ju inkludera Fredrik Reinfeldt, gillar den
Svenska Modellen.
 
Hur händer detta ihop ? Det gör det inte. För det kan väl inte vara så att
han begränsar "vi moderater" till de som är handikappade och då bl a
menar sig själv ? Knappast.
 
Något av uttalanden innebär att Fredrik Reinfeldt ljuger om sin upp-
fattning, tydligt, konkrekt och oreserverat.
 
Varför ljuger han ? Skälet är lätt att förstå:
 
Det ger mer röster om man säger "jag gillar den Svenska modellen"
än om man säger / skriver " alla som tror på den Svenska modellen
är mentalt handikappade".
 
Tänk att så många väljare vill ha en Statsmininster som ljuger, vilket här-
ligt land med stora utrymmen för individualitet.
 
Tänk att så många väljare vill ha en Statsminister, som säger att de är men
talt handikappade.
 
Kan det bero på att många är just det Fredrik Reinfeldt säger att de är ?
 
 
Jag ljuger så mycket jag vill, det är NI som har vanföreställningar, som jag
brukar säga när någon vågar tycka annorlunda än jag.
AE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0