HUMORISTEN FREDRIK REINFELDT

Fredrik Reinfeldt HAR humor
 
Hur är det man säger ? När det ser som värst ut kan man andas ut för att
det blir bättre. Nu kan man andas ut, Fredrik Reinfeldt HAR humor, trots
att han gjort allt för att dölja det.
 
Av misstag avslöjade Fredrik Reinfeldt sin humoristiska sida i samband med
att han besökte verkligheten, i detta fall en klass i Stockholmsområdet. Ele-
verna gavs här tillfälle till frågor, de som passade Statsmannen att besvara
besvarade han, de som inte passade Statsmannen besvarade Statsmannen
inte.
 
En fråga han besvarade gällde vilket yrka han skulle valt om han ej valt den
politiska banan. Han uppgav då:
 
Jag skulle ha velat bli psykolog.
 
Han ombads ochså ange skälet till detta val och det är här hans starka humor
visar sig, när han svarar:
 
Jag tycker om människor.
 
Denna sympati är också besvarad bland moderata regeringskollegor. Carl Bildt
och Ulf Kristofferson, båda moderata ministrar, uppges älska Fredrik Reinfeldt.
 
Förre ministern Littorin älskar Fredrik Reinfeldt så mycket att han flyttade till
London.
 
Närstående uppges bekräfta hans tidiga intresse för psykologi och stora intresse
för människor, som framför allt tog sig uttryck i att mobba ut sin omgivning.
 
Statsminsitern visade också upp sin öppenhjärltliga attityd mot eleverna för att
bekräfta sin syn på Sverige som ett öppet land. Han blev tillrågad om han dels
hade en båt, dels om han spelade golf.
 
Statsministern i det öppna landet Sverige bevisade då att Sverige är ett
öppet land genom att inte svara på dessa frågor.
 
I efterhand har det dock kommit fram att det fanns högst legitima skäl till att inte
svara på dessa två frågor. När det gällde frågan om innehav av båt valde Stats-
ministerns, som vanligt kan man tillägga, att inte svara genom att inte en ödmjuk
attityd. han låter nu i efterhand meddela:
 
Jag har valt att inte ha en båt då jag redan lagt till så mycket när det gäller
vårt ansvar och regeringsduglighet, så jag vill inte lägga till mera.
 
En förklaring som är lätt att godta.
 
När det gäller golfspelandet visar det sig lite svårare att få fram ett svar på huru-
vida Statsministern spelar golf eller inte, men efter viss tveksamhet ges även
här ett svar. Statsministern uppger sig inte spela golf och att han medvetet av-
stått från detta med motiveringen.
 
Jag har inget handicapp och vill inte ha något handicapp, det räcker att
halva svenska befolkningen är mentalt handikappade, som jag skrev om
i min fina bok "Det Sovande Folket".
 
Visst är det vackert med öppna landskap, det skulle inte vara så tokigt med
ett öppet land heller.
Vem som är vårdare och patient är inte alltid lätt att avgöra.
AE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0