STATSMINISTERNS MORGONTAL

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er väl-
komna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, än så länge, krona för krona
 
I takt med att vårvädret blir allt finare, blir också vårt trovärdiga regeringsalternativ allt tro-
värdigare.
 
Både Novus och Ipsos visar idag att vårt regeringsalternativ är trovärdigare än någonsin.
I ingen av undersökningarna kommer oppositionen under 50 %, och i ingen av undersök-
ningarna kommer Alliansen upp till 40 %.
 
Kristdemokraterna ser vi borta för all framtid, efter att de varit under spärren så länge jag
kan minnas.
 
Jag säger återigen, kan ett regeringsalternativ bli mer trovärdigt.
 
Den stora händelsen igår tycks ha varit Maud Olofssons vägran att komma till KU och ljuga.
Som jag nämnt tidigare är hennes närvaro i KU onödig, det räcker med att jag kommer dit
och ljuger, särskilt som jag inte vet vad jag ljuger om.
 
Annie Lööf, van vid att ljuga, försökte återigen ljuga för att framställa Maud i lite bättre dager
genom att påstå att Göran Persson också vägrat infinna sig till KU.
 
Jag förstår att Annie Lööf i sin bristande erfarenhet imponeras av mina och Mauds lögner
och själv vill följa efter i våra spår, men jag måste här höja ett varningens finger.
 
Vid samtal med Annie igår talade jag om för henne att hon fick inte ljuga så klumpigt att
lögnen blev avslöjad redan samma dag, hon måste formulera sina lögner, så att de hål-
ter i vart fram till valet.
 
Klarar hon inte av detta får vi gömma undan henne, på samma sätt som vi gömt undan
Anna Batra.
 
Apropå kristdemokraternas kräftgång har nu Alf Svensson återuppstått och ger råd till KD,
hur de ska kunna återerövra sina väljare.
 
Det märks här att Alf är gammal och lever i det förgångna, då han gav Göran Hägglund rå-
det att lyfta fram de kristna värderingarna.
 
När jag förklarade för Waberi vad kristna värderingar var för något höll han på att skratta
sig fördärvad, sådant hade han varit med och utrotat förr.
 
Att Alf hör hemma i det förgånga blir nästan pinsamt tydligt, när han också menar att det
är dessa värderingar som burit fram Västeuropa, vår kultur och våra traditioner.
 
Ska kristdemokraterna hålla på på det viset är det bara bra om de faller ur riksdagen, om
inte annat för att Waberi då får svårigheter att genomföra sina sharia lagar.
 
Och hur vi ska kunna få till det, så att vi får slå våra olydiga hustrur, om man för in en mas-
sa kristna värderingar, det förstår vare sig Waberi eller jag.
 
Aftonbladet är för lustiga idag, när man påstår att Sverige är ledarlöst.
 
Här har man en stridshingst som styr Sverige ihop med sitt moderata kompisnätverk inom
de privata välfärdsbolagen, och så kommer man dragandes med att Sverige skulle vara le-
darlöst.
 
Affären på Försäkringskassan med Dan Eliasson tycks bli allt olustigare, nu blir han beskylld
för att ljuga också.
 
Här hamnar vi en  svår sits, vi kan ju inte kritisera en generaldirektör för att han gör som jag
själv, Annie Lööf och tidigare Maud Olofsson, hur skulle det se ut.
 
Och att han sopar oegentligheter under mattan, det får man väl ändå se på med andra ögon.
 
Som generaldirektör är han ju en av oss, och då ska ju inte alla vara lika, det trodde jag fak-
tiskt att alla förstod.
 
Sedan kan vi ju inte heller så här nära valet visa alltför tydligt att vi skulle kunna ha rekryte-
rat fel, vi måste hela tiden göra de rätta prioriteringarna.
 
Och då kommer landets väl och ve långt ner på listan.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, än så länge, krona för krona 
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trevlig
dag.
 
             
 
AE
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0